چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه
چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه

آمریکا اطمینان داد قصد حمله به ایران را ندارد

کاخ سفید بار دیگر با رد برخی گمانه زنی ها درباره برنامه ریزی آمریکا برای حمله به ایران، خواستار یافتن راه حلی دیپلماتیک برای مشکلات میان تهران و واشنگتن شده است.
 
تونی اسنو
تونی اسنو گفت اطمینان خاطر می دهد که آمریکا قصد حمله به ایران را ندارد
تونی اسنو، سخنگوی کاخ سفید، روز سه شنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره علت افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس گفت: "بگذارید به شما و دیگران اطمینان خاطر دهم که قصد نداریم به ایران حمله کنیم. در این حال قصد داریم به راهبرد خود برای اعمال فشار بر دولت ایران برای پذیرفتن راهی که به نفع دولت و مردم ایران است، ادامه دهیم. این راه برای اقتصاد این کشور و رابطه آن با همسایگانش هم مفید است."

این در حالی است که سخنان مقام های عالی رتبه آمریکایی در روزهای گذشته، نگرانی هایی را درباره رویارویی نظامی این کشور با ایران به همراه داشته است.

این هشدارها با سخنان چهارشنبه گذشته جورج بوش رییس جمهور آمریکا که ایران را متهم به دست داشتن در حمایت از شبه نظامیان در عراق کرد آغاز شد.

پس از آن نیز دیک چنی معاون رئیس جمهور و وزیران خارجه و دفاع آمریکا به اظهار نظر درباره آنچه دخالت ایران در عراق می نامند پرداختند.

همزمان اعزام دومین ناو هواپیمابر آمریکایی به خلیج فارس بر نگرانی ها افزوده است.

مقام های آمریکایی استقرار قریب الوقوع ناو هواپیمابر استنیس و هفت ناو همراه آن را هشداری برای مقام های ایرانی عنوان کرده اند.

ناو هواپیمابر
آمریکا اخیرا دو ناو هواپیمابر را به خلیج فارس اعزام کرده است

در این حال آقای اسنو با رد سوال خبرنگاران درباره تحریک آمیز بودن این حرکت، بار دیگر با متهم کردن جمهوری اسلامی به دست داشتن در قتل سربازان آمریکایی، دخالت ایران در امور داخلی عراق را غیرسازنده خواند.

وی گفت: "حرکت به سوی تولید سلاح هسته ای و بر طبل کوبیدن آن به سبک آقای احمدی نژاد حرکتی است که باید به عنوان اقدام تحریک آمیز شناخته شود. وقتی شما به اطراف جهان سفر می کنید و خواستار مرگ هزاران نفر می شوید، کار تحریک کننده ای انجام داده اید. حضور در داخل خاک عراق و کمک به قتل سربازان آمریکایی در این کشور است که به عنوان حرکت تحریک آمیز شناخته می شود."

جمهوری اسلامی بارها اتهام های مطرح شده درباره مسائل ذکر شده را رد کرده است.

سخنگوی کاخ سفید همچنین با اشاره به آنچه کمک نیروهای ایرانی به شبه نظامیان عراقی خواند، تاکید کرد آمریکا با افرادی که به قتل سربازان ایالات متحده و غیرنظامیان عراقی در خاک این کشور کمک می کنند، برخورد نظامی خواهد کرد.

از سوی دیگر جورج بوش، رئیس جمهور آمریکا، نیز در گفتگو با یک کانال تلویزیونی در این کشور هشدار داد که آمریکا باید مشکل خشونت ها در عراق را حل کند وگرنه این خشونت ها از کنترل خارج شده و ایران را "گستاخ" خواهد کرد.

آقای بوش ابتدا در سخنرانی مهم هفته گذشته خود درباره تغییر استراتژی نظامی اش در عراق یکی از عواقب ناکامی در آن کشور را "دلیر" شدن ایران عنوان کرده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد