چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه
چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه

'شکست طالبان به پول و نفرات بیشتر نیاز دارد'

فرمانده نیروهای سازمان پیمان اتلانتیک شمالی - ناتو - در افغانستان هشدار داده است که برای شکست شورشیان طالبان به اختصاص منابع مالی و نفرات بیشتری نیاز است.
 
ریچاردز
ریچاردز: جلوگیری از تهاجم زمستانی طالبان با اتکا به مهارت و شجاعت استثنایی به دست آمد
ژنرال دیوید ریچاردز در مصاحبه ای که روز دوشنبه، 22 ژانویه، در روزنامه بریتانیایی گاردین انتشار یافته گفته است که با دریافت پول و نفرات بیشتر می توان در ظرف یک سال بر شورشیان طالبان غلبه کرد.

وی در این مصاحبه گفته است که در سال جاری، نیروهای ناتو توانستند با وجود مشکلات فراوان و با اتکا به "مهارت و شجاعت استثنایی" برای نخستین بار مانع از آن شوند که طالبان به تهاجم زمستانی دست بزند.

فرمانده ناتو در افغانستان افزود که در این عملیات، تعداد نفرات ناتو کمتر از تعداد مورد نیاز بود و در این مورد ابراز نگرانی کرد که کشورهای عضو ناتو ممکن است فرض کنند که در سال 2007 هم چنین دستاوردی با نفرات ناکافی امکانپذیر خواهد بود.

ژنرال ریچاردز هشدار داد که تثبیت اوضاع در شرایط فعلی کافی نیست بلکه لازم است تلاش بیشتری در خلال یک سال آینده صورت گیرد تا بتوان در این مدت بر طالبان غلبه کرد.

وی اظهار داشت که شکست طالبان در نبردهای های سپتامبر سال گذشته که در جریان آن یکهزار تن از شورشیان کشته شدند باعث شد که روند جنگ به ضرر شورشیان تغییر کند.

فرمانده نیروهای ناتو گفت که لازم است مردم عادی افغانستان به توانایی طرفی که از آن حمایت می کنند اعتقاد داشته باشند زیرا، به گفته وی، آنان حاضر نیستند خطر جانبداری از طرف بازنده را بپذیرند.

توصیه به دولت افغانستان

ژنرال ریجاردز در مصاحبه با گاردین به رییس جمهوری افغانستان توصیه کرد تا به تلاش برای ریشه کن کردن فساد در این کشور سرعت بخشد.

نیروهای بریتانیایی در افغانستان
فرماندهان ناتو در افغانستان خواستار اعزام نفرات بیشتر شده اند

وی همچنین خواستار بهبود روابط بین دولت های افغانستان و پاکستان شد و افزود که در شرایط حاضر، دو طرف دارای روابط مطلوب نیستند.

در مورد رویکرد غرب نسبت به مشکلات افغانستان، فرمانده نیروهای ناتو گفت که نباید در مراحل اولیه توسعه، کشورهای غربی در صدد تحمیل راه حل های غربی بر یک جامعه اسلامی برآیند.

وی به سازمان های غیرنظامی غربی، ازجمله وزارت توسعه بین المللی بریتانیا، توصیه کرد که برای بازسازی سریعتر افغانستان تلاش بیشتری از خود نشان دهند.

ژنرال ریچاردز گفت که کشورهای عضو پیمان ناتو که مسئولیت حفظ امنیت در نقاط مختلف افغانستان را پذیرفته اند نباید به طور مقطعی و در انزوا عمل کنند بلکه لازم است فعالیت آنان در چارچوب یک برنامه کلی برای تمامی این کشور صورت گیرد.

دیوید ریچاردز، که ژنرال ارتش بریتانیاست، فرماندهی حدود سی و یکهزار نیروی اعزامی ناتو از جمله پنجهزار تن از نفرات ارتش بریتانیا در افغانستان را بر عهده دارد.

به نوشته گاردین، فرماندهان ناتو خواستار افزایش نیروهای این سازمان در افغانستان شده و از جمله از دولت های عضو خواسته اند به تعهد خود برای تشکیل یک گردان ذخیره متشکل از یکهزار تن عمل کنند.

وی در این مصاحبه به موضوع تولید تریاک در افغانستان نیز پرداخت و گفت که مبارزه با کشت خشخاش با مشکلات و مباحثاتی درگیر است اما افزود که موفقیت در این برنامه به چند سال وقت و تلاش به مراتب بیشتری نیاز دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد