چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه
چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه

خواست ناتو از آی اس آی پاکستان

ناتوازحکومت ونیروهای نظامی پاکستان می خواهد تا همکاری شان را درکارمبارزه با هراس افگنی شدت بخشند.

دبیرکُل ناتو دردیدارش با رییس جمهور کرزی می گوید که ناتو از راه های سیاسی و نظامی می کوشد تا پاکستان را تشویق کند که این کشور مسؤولیت خود را به درستی درک کند.

رییس جمهور کرزی می گوید که مرگ اسامه بن لادن پیامی به طالبان افغانی است که از جنگ دست بکشند
و به روند صلح بپیوندند.

دبیرکُل ناتو دردیدارش ازافغانستان برتوانمند شدن نیروهای امنیتی افغان برای گرفتن مسؤولیت های امنیتی ابراز خوشبینی کرد.

اندرس فاگ راسمیوسن از دشمنان افغانستان خواست تا از خشونت دست بکشند و به روند صلح بپیوندند. وی می افزود که تنها درسال روان میلادی ۸۵ درصد غیر نظامیان در حمله های مخالفان مسلح دولت کشته شده اند.

اندرس فاگ راسمیوسن دبیرکُل ناتو گفت: «دشمنان افغانستان شکست خواهند خورد، پیام من به دشمنان افغانستان خیلی روشن است: اگر شما به خشونت ادامه دهید ، پیروز نه که ناکام خواهید شد، شما باید راه صلح را در پیش بگیرید و روابط تان را با القاعده قطع کنید.»

رییس جمهور کرزی گفت: «مرگ اسامه بن لادن پیامی بود به تمامی افغان هایی که درصفوف طالبان می جنگند و یا درگروه های دیگری هستند ، پس ازاین دیگر نباید در برابر کشور شان بجنگند ، چیزی به دست نخواهند آورد و نمی تواند برای همیش برای شان پناهگاهی فراهم باشد، آنان نمی دانند چیزی را که فکرمی کنند خلاف توقع شان اتفاق خواهد افتاد.»

از سویی دیگر رییس جمهور کرزی نیز خواهان مبارزۀ جدی وصادقانۀ پاکستان درکار مبارزه با هراس افگنان شده است.

اندرس فاگ راسمیوسن دبیر کُل ناتو گفت: «بسیار مهم و حتمی است که نیروهای نظامی و دولت پاکستان درمبارزه با هراس افگنان همکاری شان را افزایش دهند. باور دارم که پاکستان می تواند کار بیشترازاین انجام دهد، بنابراین ما از راه های سیاسی و نظامی می کوشیم تا پاکستان را تشویق کنیم که مسؤولیت های شان را به درستی درک کنند و مشکلی را که درخاک شان است بردارند تا افغانستان متضرر نشود.»

از سویی هم درحالی که برخی وزیران کابینه دربارۀ داشتن روابط درازمدت با ایالات متحد امریکا وایجاد پایگاه های دایمی امریکا درافغانستان اختلاف نظر هایی داشته اند، اما رییس جمهور کرزی یک بار دیگر تأکید کرد که هرگونه تصمیم دراین باره به مردم افغانستان واگذارخواهد شد.

رییس جمهور کرزی گفت: « این مسأله یی است که درصلاحیت حکومت افغانستان نیست. صلاحیت ملت افغانستان است دراین مورد و لویه جرگۀ افغانستان در مورد پیمان و چگونه گی این پیمان و سنجش منافع ملی افغانستان تصمیم خواهد گرفت.»

با این همه دبیرکُل ناتو ازادامۀ تلاش ها برای آموزش و تقویت نیروهای امنیتی افغان سخن می زند و می افزاید که برافزایش نیروهای امنیتی افغان و تجهیز این نیروها تمرکز خواهد شد تا این نیروها بتوانند مسؤولیتی را که به آنان سپرده می شود به درستی انجام دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد