چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه
چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه

بوش: نحوه اعدام صدام تاثیر منفی داشت

جورج بوش، رییس جمهوری آمریکا، ضمن دفاع از سیاست خود در عراق نحوه اعدام صدام حسین را باعث خدشه دار شدن وجهه دولت عراق دانسته است.
 
بوش
بوش: به نظر می رسید که اعدام صدام حسین به جای اجرای عدالت نوعی انتقام جویی است
رییس جمهوری آمریکا در مصاحبه ای با یک شبکه تلویزیونی این کشور گفت که گرچه صدام حسین از محاکمه ای برخوردار شد که رژیم سابق عراق از اکثر مردم این کشور دریغ می داشت اما نحوه اعدام وی به نحوی بود که به جای اجرای عدالت، نوعی انتقام جویی به نظر می رسید.

آقای بوش گفت که از چگونگی اجرای احکام اعدام رهبران سابق عراق خرسند نبوده و به خصوص احساس می شد که در ماجرای اعدام صدام حسین عراقی ها به شکلی ناشیانه عمل کرده اند.

صدام حسین، رییس جمهوری سابق عراق، روز 30 دسامبر اعدام شد اما تصاویر ویدیویی غیر مجاز از نحوه اجرای حکم نشان می داد که ماموران عراقی به وی اهانت کرده اند.

رییس جمهوری آمریکا گفت که این واقعه جلب حمایت افکار عمومی آمریکاییان از دولت عراق را دشوارتر کرده است.

آقای بوش افزود که در حالیکه وی می کوشید مردم آمریکا را قانع کند که دولتی در عراق بر سر کار است که می کوشد این کشور را متحد کند و امور را به پیش ببرد، ماجرای اعدام صدام این احساس را پدید آورد که این دولت هنوز تا بلوغ و پختگی سیاسی فاصله دارد.

وی گفت که از سرعت پیشرفت امور در عراق راضی نیست و افزود که سال گذشته از وضعیت آن کشور احساس رضایت می کرد و تصور می کرد که این کشور می تواند به طور موثر اداره شود.

خستگی از جنگ

رییس جمهوری آمریکا در عین دفاع از سیاست اعلام شده خود در باره عراق تایید کرد که سال 2006، بدون تردید سالی پر دردسر در عراق بوده است.

بوش و مالکی
جورج بوش تلویحا از عملکرد دولت عراق ابراز ناخرسندی کرده است

وی همچنین گفت که برخی از مردم آمریکا به تدریج نشانه های خستگی از جنگ را از خود نشان می دهند و نسبت به برنامه اعلام شده وی برای عراق بدبینی و تردید وجود دارد.

مصاحبه رییس جمهوری آمریکا در حالی پخش می شود که سیاستمداران حزب مخالف دموکرات، که اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان و سنای آمریکا را در اختیار دارند و چند تن از سیاستمداران حزب جمهوریخواه، سیاست جدید آقای بوش در مورد عراق را مورد انتقاد قرار داده اند.

اعضای حزب دموکرات در سنای آمریکا گفته اند که در نظر دارند اواخر هفته جاری بیانیه ای حاوی مخالفت با سیاست آقای بوش در عراق را به رای گیری بگذارند.

در عین حال، آنان گفته اند که با اختصاص منابع مالی لازم برای ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراق و اعزام نفرات جدید مخالفت نمی کنند بلکه مصوبه مورد نظر آنان صرفا به منزله ابراز ناخرسندی از سیاست دولت خواهد بود.

فراکسیون اکثریت مجلس نمایندگان نیز اعلام داشته که پس از اعلام مصوبه مجلس سنا، بیانیه مشابهی را تصویب خواهد کرد.

در واکنش به تصمیم جمهوریخواهان، یکی از مقامات کاخ سفید هشدار داده است که اعضای کنگره باید نتیجه اقدامات خود را در نظر داشته باشند و تاثیر منفی چنین مصوبه ای بر روحیه نیروهای آمریکایی و حامیان دموکراسی در عراق را نادیده نگیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد