چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه
چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه

انفجارهای بغداد دهها کشته برجای نهاد

انفجار دو خودرو بمب گذاری شده در پایتخت عراق دهها کشته و زخمی برجای گذاشته و همزمان کشته شدن دو نظامی آمریکایی نیز گزارش شده است.
 
انفجارهای بغداد
در اثر انفجارهای بغداد دود غلیظی بخشی از آسمان شهر را فرا گرفت
به گزارش پلیس بغداد، روز دوشنبه، 22 ژانویه، دو خودرو بمب گذاری شده به فاصله زمانی کوتاهی از یکدیگر در میدان تحریر، واقع در یکی از محله های عمدتا شیعه نشین بغداد، منفجر شد و در اثر آن، دست کم هفتاد پنج نفر جان خود را از دست دادند و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

میدان تحریر محل اجتماع دست فروشان و دکه دارانی است که به معامله وسایل برقی و نوارهای صوتی و تصویری ارزانقیمت می پردازند.

به گفته شاهدان عینی، عامل نخستین انفجار یک بمب جا سازی شده در کیسه پلاستیکی بود که بمب گذاران در کنار دکه های مستقر در میدان تحریر قرار داده بودند.

دقایقی بعد، اتومبیلی بمب گذاری شده ای که در چند متری محل انفجار اول پارک شده بود نیز منفجر شد.

شمار زخمی های این دو انفجار بیش از یکصد تن گزارش شده است.

انفجارهای روز دوشنبه یک روز پس از آن گزارش می شود که منابع نظامی آمریکا در عراق خبر اعزام سه هزار سرباز دیگر به بغداد را اعلام داشتند.

هدف از تقویت حضور نظامی آمریکا در پایتخت عراق مقابله با خشونت در این شهر بوده که بر اساس سیاست جدید اعلام شده توسط رییس جمهوری آمریکا به اجرا گذاشته شده است.

در روزهای اخیر، خبرهایی حاکی از مقابله دولت عراق با گروه های تندرو شیعه انتشار یافته بود و به نظر می رسد که انفجارهای روز دوشنبه توسط تندروهای سنی و به نشانه ادامه مخالفت با دولت صورت گرفته است.

همزمان، منابع نظامی ایالات متحده در عراق کشته شدن دو عضو واحد تفنگداران دریایی این کشور را گزارش کرده اند.

این دو نفر روز یکشنبه و در عملیات جداگانه ای علیه شورشیان در ولایت انبار جان خود را از دست دادند.

روز شنبه این هفته نیز سیزده نظامی آمریکایی در اثر یک فروند هلی کوپتر نظامی در شمال شرق بغداد کشده شدند و حمله به یکی از ساختمان های دولتی در شهر کربلا به کشته شدن پنج سرباز آمریکایی منجر شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد