چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه
چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه

یک خبرنگار سویدنی در کابل به ضرب گلوله کشته شد


یک خبرنگار سویدنی-بریتانیایی در کابل به ضرب گلوله یک فرد ناشناس کشته شد. این حادثه در منطقه‌ُ به شدت محافظت‌شده کابل روز سه شنبه، ۲۰ حوت، به وقوع پیوست.
به نقل از دویچه‌وله، حشمت‌الله ستانکزی، سخنگوی پولیس کابل گفته که این خبرنگار سویدنی بعد از این که هدف قرار گرفت به شفاخانه عاجل انتقال داده شد و در آنجا جان داد.

این خبرنگار زمانی هدف قرار گرفت که همراه با ترجمان و راننده‌اش در بیرون یک رستورانت لبنانی قرار داشتند. یک محافظ این رستورانت به نام زبیر گفت که دو تن با لباس‌های غربی به او نزدیک شدند و بر او شلیک کردند. به گفته او، صرفا یک شلیک صورت گرفت.
سفارت سویدن در کابل خبر مرگ این شهروندش را تایید کرده است. پیتر سیمنبی، سفیر سویدن گفته که فرد کشته شده خبرنگار رادیوی ملی سویدن بود. وی گفته است: «متاسفانه ما خبر تاییدی را به دست آوردیم که نیلس هورنر، خبرنگار رادیوی ملی سویدن، امروز صبح در کابل هدف شلیک قرار گرفته و کشته شده است.» سفیر سویدن در کابل به خبرگزاری فرانس پرس گفت: «ما می‌دانیم که او برعلاوه شهروندی سویدن، تابعیت بریتانیایی نیز داشت. به خانواده او اطلاع داده شده است.»
یک داکتر شفاخانه ایمرجنسی کابل گفت او زمانی که به شفاخانه انتقال داده شد، جان باخته بود.
گروه طالبان که از سال ۲۰۰۱ به این سو شورشگری و حملاتی را علیه نیروهای بین‌المللی و دولتی به پیش می‌برد، شمولیت در این قضیه را رد کرد. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی این گروه گفت که هیچ یک از اعضای آن‌ها در این حمله دست نداشته است. وی گفت: «ما مسوولیت این حمله را به دوش نمی‌گیریم.»
سید گل آقا هاشمی، رییس تحقیقات جنایی پولیس کابل گفت که دو فرد مظنون به قتل این خبرنگار خارجی بازداشت شده‌اند. پیش از این نیز خارجی‌ها در مهمانخانه‌ها، رستورانت‌ها و هوتل‌ها در کابل هدف قرار گرفته‌اند. اما حوادث این گونه که یک فرد خارجی در روی سرک هدف قرار بگیرد، نادر بوده است.
منبع (۸ صبح)



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد