چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه
چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه

اختلاف های شدیدی میان رهبران طالب و جنگجویان شان در شورای پاکستا

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان روز چهارشنبه گفت که اختلاف های شدیدی میان رهبران طالب و جنگجویان شان در شورای کویته، میرانشاه و پشاور پاکستان به میان آمده اند.

لطلف الله مشعل، سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی گفت که اختلاف ها میان رهبران و جنگجویان طالب سبب شده اند که رهبران طالبان برای پنهان کردن شکست شان درافغانستان با همکاری شبکۀ القاعده حمله های انتحاری را درافغانستان افزایش دهند.

وی افزود که شماری از هراس افگنان خارجی در نا امنی های اخیر شمال کشور نقش های برجسته داشته اند که بیشتر این هراس افگنان بازداشت شده اند.

آقای مشعل گفت که فشارهای نظامی نیروهای افغان و خارجی برهراس افگنان سبب شده اند تا جنگجویان طالب به بخش هایی از پاکستان بگریزند و دوباره آمادۀ جنگ درافغانستان نشوند.

لطف الله مشعل گفت: «از اثر عدم اطاعت از اوامر شورا های کویته، پشاور و گروپ حقانی یک اختلاف بسیار بزرگ بین رده های بالا و رده های پایین طالبان به میان آمده است.»

وی می افزاید درنتیجۀ حمله های هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی بر بخش های قبایلی پاکستان رهبران ازبیکستانی و تاجیکستانی هراس افگنان به افغانستان آمده بودند و اوضاع امنیتی شمال کشور را بدتر ساخته بودند که پس از بازداشت شماری از هراس افگنان نهضت اسلامی ازبکستان در شمال کشور این گروه نیز توانمندی شان را از دست داده اند.

وی افزایش حمله های انتحاری را در بخش هایی از کشور به ویژه در ولایت کندز نشان دهندۀ سراسیمه گی و شکست طالبان می داند و می گوید که طالبان تمامی پایگاه های شان را درافغانستان از دست داده اند.

ریاست عمومی امنیت ملی گفت که دو هراس افگن اوکراینی با دوهمکار افغان شان به شمول نمایندۀ افغان نهضت اسلامی ازبکستان، یک هراس افگن قرغزستانی و دو هراس افگن دیگر را بازداشت کرده اند.

سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی یک بار دیگر تأکید کرد تا هنگامی که پناهگاه های هراس افگنان درآن سوی مرزها ویران نشوند مبارزه با هراس افگنی درافغانستان پیروز نخواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد