چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه
چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه

'اعترافات' سخنگوی بازداشت شده طالبان

امنیت ملی افغانستان می گوید در بازجویی های مقدماتی از سخنگوی طالبان که دو روز پیش در شرق افغانستان بازداشت شد، اطلاعاتی در مورد فعالیت گروه طالبان و محل اقامت ملا محمد عمر، رهبر این گروه بدست آمده است.
 
 
 
سخنگوی بازداشت طالبان (عکس از ریاست امنیت ملی افغانستان)
دکتر حنیف با رهبر گروه طالبان در تماس بوده است
ریاست امنیت ملی افغانستان همزمان یک نوار ویدیویی در جریان بازجویی سخنگوی طالبان در اختیار رسانه ها قرار داده که محمد حنیف در آن در مورد حمایت دستگاه استخبارات (اطلاعاتی) پاکستان از طالبان، حرف می زند.

دکتر حنیف که به گفته مقامات امنیتی افغانستان، نام اصلی او عبدالحق است، در این نوار به آرامی صحبت می کند و ظاهرا از حملات انتحاری که طالبان در افغانستان انجام می دهند، ابراز ندامت می کند.

سعید انصاری، سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان در یک کنفرانس خبری در کابل گفت که دکتر حنیف در چهارده ماه گذشته به عنوان سخنگوی طالبان کار کرده و با ملا عمر، رهبر این گروه در تماس بوده است.

آقای انصاری به نقل از اعترافات سخنگوی طالبان گفت که ملا عمر، رهبر گروه طالبان در شهر کویته پاکستان بسر می برد و از حمایت گسترده اداره استخبارات این کشور برخوردار است.

به گفته سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان، عبدالحق ۲۶ ساله در اعترافات خود گفته که بمبگذاری ها و حملات انتحاری که در افغانستان انجام می شود نیز از سوی یک ژنرال بازنشسته پاکستان سازماندهی می شود.

اتهامات

سعید انصاری، سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان
آقای انصاری می گوید دکتر حنیف از چهارده ماه گذشته سخنگوی طالبان بوده است
این اظهارات که چیزی است که مقامات افغان بارها روی آن تاکید کرده اند و هنوز روشن نیست سخنگوی بازداشت شده طالبان تحت چه شرایطی به این موضوعات اعتراف کرده است.

حامد کرزی رییس جمهور افغانستان در گذشته گفته بود که سران گروه طالبان در پاکستان بسر می برند و پاکستان، افغانستان را به میزبانی از این افراد متهم کرده است ولی تا حالا شواهد قابل قبولی برای اثبات هیچ یک از این اتهامات ارایه نشده است.

آقای انصاری به نقل از سخنگوی بازداشت شده طالبان، از مدرسه ای به نام هاشمیه نام برد که در منطقه باجور پاکستان واقع است و در آن به گفته دکتر حنیف سخنگوی طالبان، به شکل گسترده ای برای طالبان آموزش داده می شود.

دکتر حنیف، دومین سخنگوی مهم طالبان است که بازداشت شده است.

حدود یک سال و نیم پیش لطیف الله حکیمی، که سخنگوی ارشد طالبان بود در شهر کویته پاکستان دستگیر شد.

سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان می گوید آنان از قبل دکتر حنیف، سخنگوی طالبان را تحت پیگرد داشتند و در مورد هویت او مطمئن هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد