چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه
چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه

ایران اقدام قضایی آرژانتین را 'توطئه صهیونیستی' خواند

سخنگوی وزارت خارجه ایران بازگشایی پرونده بمب گذاری در مرکز فرهنگی یهودیان در بوینس آیرس را ناشی از شکست"صهیونیست ها" از حزب الله لبنان خواند.
 
انفجار آیما
در انفجارمرکز یهودیان در بوئنوس آیرس ٨٥ نفر به قتل رسیدند
یک روز پس از آن که دادستان دولت فدرال آرژانتین رسما دولتمردان سابق جمهوری اسلامی ایران را به همدستی در بمب گذاری سال 1994 در این کشور که منجر به مرگ 85 نفر شد، متهم کرد، وزارت خارجه ایران، بازگشایی این پرونده را متاثر از اعمال نفوذ "صهیونیست ها" قلمداد کرده است.

محمد علی حسینی سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد که ایران خود قربانی "عملیات تروریستی" بوده است و در این زمینه متحمل صدمات بسیاری شده است.

وی گفته است که "این اتهامات علیه ایران ناشی از یک توطئه صهیونیستی و با هدف انحراف افکار عمومی جهانیان از جنایاتی است که صهیونیست ها علیه زنان و کودکان در فلسطین انجام می دهند، صورت می گیرد."

اعلام جرم دادستانی آرژانتین علیه دولتمردان ایران

آلبرتو نیسمان، دادستان دولت فدرال، در پی تحقیقاتی یک ساله درباره بمبگذاری در مرکز یهودیان بوینس آیرس، دولت وقت جمهوری اسلامی را به سازمان دادن آن حمله و گروه حزب الله را به اجرای آن متهم کرده است.

وی خواستار بازداشت رهبران وقت ایران از جمله علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور سابق، دو وزیر سابق جمهوری اسلامی، رهبران سابق حزب الله و کارمندان سابق سفارتخانه ایران در بوئنوس آیرس شد.

در روز 18 ژوئیه سال 1994، انفجار اتومبیلی در محل انجمن یهودیان در بوئنوس آیرس موسوم به آمیا منجر به مرگ ٨٥ نفر و زخمی شدن بیش از ٢٠٠ نفر شد. آن یکی از دو حمله به جامعه یهودیان آرژانتین در اوایل دهه ١٩٩٠ بود.

ایران همواره اتهام دخالت در آن بمبگذاری را رد کرده و این پرونده باعث تیرگی روابط دو کشور شده است.

آلبرتو نیسمان، دادستان ویژه، سال گذشته گفت حمله سال 1994 به مرکز یهودیان در بوئنوس آیرس توسط یک بمبگذار انتحاری انجام گرفته است.

به گفته وی عامل انفجار یک شبه نظامی لبنانی وابسته به گروه حزب الله بوده است. ایران یکی از حامیان عمده گروه حزب الله شناخته می شود، البته دولت جمهوری اسلامی می گوید حمایت هایش از حزب الله تنها شامل "کمک معنوی" است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد