چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه
چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه

'عملیات بزرگ نظامی' در افغانستان آغاز می شود

فرماندهی پیمان ناتو در افغانستان می گوید بزودی یک عملیات نظامی زیر نام عقاب در سراسر این کشور آغاز خواهد شد که هدف آن رویارویی با مخالفان مسلح دولت است.
 
 
 
ژنرال دیوید ریچاردز فرمانده بریتانیایی ناتو در افغانستان
ژنرال ریچاردز می گوید شورشیان مخالف دولت آرام آرام توان خود را دست می دهند
 ژنرال دیوید ریچاردز، فرمانده کل ناتو در افغانستان اعلام کرد که برای نخستین بار مسئولیت این عملیات را وزارت دفاع افغانستان به عهده خواهد داشت.

ژنرال ریچاردز در یک کنفرانس خبری در کابل گفت که این عملیات در سراسر افغانستان به شکل همزمان آغاز خواهد شد و وزارت دفاع برای پیشبرد این عملیات، از حمایت زمینی و هوایی ناتو برخوردار خواهد بود.

اعلام این خبر در حالی صورت می گیرد که نیروهای ناتو از ولسوالی موسی قلعه ولایت هلمند بیرون شده و مسئولیت تامین امنیت این ولسوالی را به نیروهای افغان تحویل دادند.

در کنار این، از سپردن فرماندهی عملیات بزرگ نظامی در سراسر افغانستان به وزارت دفاع این کشور نیز چنین برمی آید که ناتو در پی دخیل کردن بیشتر نیروهای افغان در برنامه های امنیتی این کشور است.

ولی با این حال، ناتو می گوید که نیروهای افغان در هر شرایطی از حمایت همه جانبه نظامی این پیمان برخوردار خواهند بود و به نظر می رسد این اقدام در جواب به نگرانی های صورت می گیرد که گفته می شود هنوز نیروهای افغان توان تامین امنیت این کشور را ندارند.

'جنگ برای صلح'

هدف
سرباز ناتو در افغانستان
 هدف اساسی این عملیات فراهم آوری شرایط مناسب برای پیشرفت و بازسازی افغانستان است. اگر نیاز شد در این زمینه به شدت خواهیم جنگید ولی جنگ ما به خاطر جنگ نیست، ما به این دلیل می جنگیم که برای افغانها زندگی آرام و با ثبات فراهم شود.
 
ژنرال ریچاردز
ژنرال دیوید ریچاردز، فرمانده کل ناتو در افغانستان به این باور است که شورشیان مخالف دولت آرام آرام توان خود را در جنگ با نیروهای افغان و خارجی مستقر در این کشور از دست می دهند.

ژنرال ریچاردز تاکید دارد که عملیات جدید نظامی در سراسر افغانستان نیز که به گفته او به زودی آغاز خواهد شد، به آوردن صلح و ثبات در این کشور کمک می کند.

ژنرال ریچاردز می گوید: "هدف اساسی این عملیات فراهم آوری شرایط مناسب برای پیشرفت و بازسازی افغانستان است."

او می افزاید: "اگر نیاز شد در این زمینه به شدت خواهیم جنگید ولی جنگ ما به خاطر جنگ نیست، ما به این دلیل می جنگیم که برای افغانها زندگی آرام و با ثبات فراهم شود."

پیمان ناتو در گذشته نیز چندین عملیات به هدف سرکوب شورشیان وابسته به طالبان انجام داده است.

در این عملیات بر اساس گزارش ها صدها نفر کشته و زخمی شده اند که بیشتر آنان افراد وابسته به طالبان خوانده شده اند.

ولی با این حال، حملات انتحاری که اخیرا شورشیان طالبان به آن رو آورده اند، هنوز چالش عمده ای سر راه تامین امنیت در افغانستان پنداشته می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد