چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه
چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه

حمله نیروهای آیساف و افغانستان علیه طالبان

 
هلیکوپتر چینوک( عکس آرشیو)
نیروهای آمریکایی از سال 2001 در افغانستان بوده اند
نیروهای به رهبری آمریکا در افغانستان می گویند که یک رشته عملیات تهاجمی گسترده را در جنوب شرق افغانستان به راه انداخته اند که هدف از آن تحت فشار قرار دادن شورشیان طالبان است.

۴ هزار سرباز و پلیس افغان و و ۳ هزار نفر از نیروهای آمریکایی و بین المللی در این عملیات که در ۵ ولایت در نزدیکی مرز پاکستان صورت می گیرد شرکت دارند.

در بیانیه نیروهای به رهبری آمریکا در افغانستان آمده است که این عملیات موجب برقراری صلح خواهد شد، مناطق بیشتری را تحت کنترل نیروهای دولتی افغانستان قرار خواهد داد و به بازسازی افغانستان کمک خواهد کرد.

نیروهای به رهبری آمریکا همچنین اعلام کرده اند که یک سرباز این نیروها در جریان حمله شورشیان به یک پایگاه آنان در ولایت خوست، در جنوب شرق افغانستان کشته و یک سرباز دیگر زخمی شده است.

به گفته این نیروها در جریان این حمله سه سرباز افغان نیز مجروح شده اند.

نیروهای پیمان ناتو در قندهار، می گویند از هنگام شروع عملیات تهاجمی در دو هفته قبل، ۵۰۰ نفر از نفرات طالبان را کشته اند. نیروهای آمریکایی تحت فرماندهی ناتو قرار ندارند.

آلیستر لیتهد خبرنگار بی بی سی در کابل می گوید از هنگام حملات به رهبری آمریکا در سال ۲۰۰۱ که به سقوط حکومت طالبان انجامید هیچوقت ابعاد خشونت ها در حد سال اخیر نبوده است.

خبرنگار بی بی سی می افزاید در گذشته نیز زد و خوردها در جنوب و شرق افغانستان شدید بود ولی اکنون این زد و خورد ها همراه با ترور، آتش زدن مدارس، و انفجار بمب است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد