چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه
چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه

رییس جمهور افغانستان به آمریکا می رود

حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان گفته است به منظور گفتگو با همتایان آمریکایی و پاکستانی خود، به زودی به آمریکا می رود.
 
 
ساختمان وزارت خارجه افغانستان
وزارت خارجه افغانستان اظهارات پرویز مشرف را 'اهانت آشکار به یک قوم مشخص ساکن افغانستان' دانسته است
رییس جمهور افغانستان می گوید در اجلاس واشنگتن با جملات واضح از پرویز مشرف رئیس جمهور پاکستان خواهد خواست تا در راستای مبارزه با تروریسم با دولت افغانستان و جامعه جهانی همکاری کند.

قرار است به زودی جورج بوش، حامد کرزی و پرویز مشرف رهبران آمریکا، افغانستان و پاکستان، در واشنگتن در اجلاس سه جانبه ای در باره وضعیت امنیتی افغانستان، مبارزه با مواد مخدر و مسایل منطقه ای به بحث و گفتگو بپردازند.

پیش از این هم مقامات افغان چنین در خواستهایی از دولت پاکستان کرده اند.

پرویز مشرف در سفر اخیر خود به کابل گفت که جلوی فعالیت های جنگجویان طالبان را در قلمرو خود خواهد گرفت و مانع از ورود تروریست ها و افراد خرابکار به خاک افغانستان خواهد شد.

پرویز مشرف در عین حال در بروکسل گفته بود که طالبان در مقایسه با القاعده خطرناک ترند و در میان اقوام پشتون ریشه دارند.

آقای مشرف گفته بود که طالبان برخلاف القاعده از یک حمایت عمومی برخوردارند و می توانند به یک مناقشه ملی دامن بزند.

رئیس جمهور افغانستان اظهارات اخیر پرویز مشرف مبنی بر وجود مراکز و پایگاه های طالبان در افغانستان را شدیدا رد کرده است.

وزارت امور خارجه افغانستان نیز اظهارات اخیر رییس جمهوری پاکستان در مورد طالبان را مورد انتقاد قرار داده است.

اطلاعیه وزارت خارجه افغانستان با صدور بیانیه ای در واکنش به سخنرانی رییس جمهوری پاکستان در بروکسل نسبت به برخی نکاتی که رییس جمهوری پاکستان در مورد طالبان در افغانستان بیان کرد، ابراز تاسف عمیق کرده و آن را "اهانت آشکار" به یک قوم مشخص ساکن در افغانستان خوانده است.

در اعلامیه وزارت خارجه افغانستان آمده است که آقای مشرف در این سخنرانی تلاش کرد گروه طالبان را با قوم پشتون ساکن در هر دو سوی مرز افغانستان و پاکستان مرتبط جلوه دهد.

در اعلامیه وزارت خارجه افغانستان آمده است:"تلاش رییس جمهور پاکستان به نسبت دادن یک گروه قاتل و دشمن صلح به یک گروه قومی ساکن در هر دو سوی خط دیورند، تاسف عمیق وزارت خارجه افغانستان را برانگیخته است."

وزارت خارجه افغانستان در اعلامیه خود آورده است که پشتون ها نیز مانند سایر افغانها و مردم ساکن در منطقه قربانیان تروریسم بوده اند.

پرویز مشرف، رییس جمهور پاکستان
به گفته پرویز مشرف طالبان برخلاف القاعده از حمایت عمومی برخوردار است

وزارت خارجه افغانستان طالبان را گروهی توصیف کرده است که با شبکه های تروریستی ارتباط تنگاتنگی دارند که می توانند امنیت جهان و افغانستان را به مخاطره اندازند.

در اعلامیه وزارت خارجه افغانستان این نکته با صراحت یادآوری شده که طالبان به عنوان یک عامل "تحریک سیاسی – نظامی" از سوی شبکه استخبارات پاکستان (آی اس آی) ایجاد شده و این گروه در حال حاضر "مانند گذشته" از خارج از مرزهای افغانستان حمایت دریافت می کند.

وزارت خارجه افغانستان در اطلاعیه خود می افزاید که "حمایت خارجی" تنها عاملی است که طالبان را قادر به ایجاد نا امنی و آسیب رساندن به افغانستان می سازد.

این اعلامیه افزوده است "این گونه اظهارات غیردوستانه، به دور از واقعیت و در تضاد با تعهدات اخیر رییس جمهور مشرف به مردم افغانستان در سفر اخیرش به کابل قرار دارد."

وزارت خارجه افغانستان از رهبری دولت پاکستان تقاضا کرده که از تعهدات خود در قبال مردم افغانستان و جنگ علیه تروریسم حمایت کند و اجازه ندهد "اظهارات نادرست" سبب گمراه کردن جامعه جهانی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد