چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه
چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه

تأثیر حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ بر زندگی ایرانیان در آمریکا

پنج سال پس از وقوع حملات تروریستی یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ نظرسنجی ها در این کشور حاکی از آنست که حدود یک پنجم از آمریکائی ها نگران وقوع حمله مشابه ای هستند.
 
 
 
 
حمله
حادثه ای که چهره جهان را تغییر داد
این حس اضطراب به ویژه در نیویورک یعنی هدف اصلی حملات آن رویداد تاریخی به مراتب بیشتر است.

بر اساس نظرسنجی های اخیر، حدود یک سوم مردم این شهر می گویند که زندگی آنان به روال پیش از یازدهم سپتامبر باز نگشته است.

ولی وقایع یازده سپتامبر ۲۰۰۱ تا چه حد زندگی ایرانی ها را در آمریکا تغییر داده است؟

ملودی ساکن واشنگتن دی سی که پس از یازده سپتامبر 2001 به آمریکا مهاجرت کرده است می گوید:

"احساس می کنم آمریکا دیگر مثل سابق یعنی مهد آزادی، که همیشه فکرش را می کردم نیست. به نظر من ترس و وحشت موجود در جامعه همه را تحت تأثیر قرار می دهد. امروز زندگی کردن برای ایرانی ها و خارجی ها در آمریکا سخت تر است."

شهریار، مهندس طراح ساکن نیویورک، تجربه ناخوشایند خود در فرودگاه های آمریکا را چنین تشریح می کند:

"من شهروند آمریکا هستم ولی به خاطر اینکه محل تولدم یعنی ایران در گذرنامه ام قید شده، هر دفعه که به خارج سفر می کنم در فرودگاه از من بازجویی می شود. به خاطر صرف ایرانی بودن به ما سوء ظن دارند. همیشه مثل تروریست به ما نگاه می کنند، هرچند که ملیت ما عوض شده باشد."

با این همه تمام ایرانی های ساکن آمریکا با یک چنین مشکلاتی روبرو نیستند.

محمد مهندس الکترونیک در ایالت اورگان دیدگاه متفاوتی دارد:

"تأثیر حملات یازده سپتامبر بر زندگی من به اندازه تأثیرش بر زندگی هر آمریکایی دیگریست. به نظر من تأثیر منفی این حملات بر زندگی ایرانیان اغراق شده است. رفتار آمریکایی ها با من هیچ تغییری نکرده و این شاید به این خاطر باشد که فاصله جغرافیایی بین اورگان و نیویورک بسیار زیاد است."

احمد صدری استاد جامعه شناسی در کالج لیک فورست شیکاگو هم معتقد است وقایع یازده سپتامبر زندگی تمام آمریکائیان را دچار یک تغییر اساسی کرد:

"امنیت حاکم بر زندگی همه مردم آمریکا صرف نظر از اینکه در این کشور به دنیا آمده باشند یا مهاجر باشند در یازده سپتامبر از بین رفت. وضعیت آمریکا در حال حاضر تقریبا مانند وضعیت سایر کشورهاست. ما مأمواران امنیتی مسلح را در همه جای دنیا می دیدیم ولی در آمریکا شاهد آنها نبودیم. ولی اکنون در آمریکا هم این وضع وجود دارد. از روز یازده سپتامبر ۲۰۰۱ آمریکا هم از لحاظ عدم امنیت به سایر مناطق کره زمین پیوست."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد