چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه
چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه

'عملیات گسترده' نظامی در قندهار

یک سخنگوی نیروهای به رهبری ناتو در افغانستان می گوید در جریان تهاجم گسترده این نیروها در نزدیکی شهر قندهار، بیش از بیست نفر از شورشیان کشته شده اند.
 
 
 
سرباز آمریکایی در جنوب افغانستان
عملیات گسترده نظامی در ولایت قندهار آغاز شده که هدف آن راندن شورشیان طالبان از ولسوالی پنجوایی خوانده شده است
 این سخنگو افزود که شماری از سربازان ناتو نیز کشته شده اند.

این درگیری در دومین روز از آغاز یک عملیات گسترده در ولایت قندهار صورت گرفته که در آن دو هزار نفر از نیروهای ائتلاف و سربازان ارتش و پلیس ملی افغانستان شرکت دارند.

این عملیات روز گذشته در ولسوالی پنجوایی ولایت قندهار آغاز شد که ظرف ماه های اخیر صحنه نا آرامی های شدیدی بوده است.

مقامات در افغانستان می گویند این عملیات سه مرحله دارد که پاکسازی منطقه از وجود شورشیان، استقرار نیروهای دولتی در این مناطق و آغاز بازسازی در آن را شامل می شود.

شاهدان عینی می گویند در جریان عملیات نظامی در ولسوالی پنجوایی، تلفاتی به مردم ملکی نیز وارد آمده است.

سه هدف
 مقامات در افغانستان می گویند عملیات نظامی در قندهار سه مرحله دارد که پاکسازی منطقه از وجود شورشیان، استقرار نیروهای دولتی در این مناطق و آغاز بازسازی در آن را شامل می شود
 
برخی شاهدان عینی گفتند که در این عملیات چندین بمب به مناطق مسکونی برخورد کرده که منجر به بروز خساراتی نیز به مردم محل شده است.

مقامات محلی در قندهار تا حالا در مورد این ادعا ابراز نظری نکرده اند ولی روز گذشته والی قندهار تاکید کرد که آنها تلاش خواهند کرد در این عملیات به غیرنظامیان آسیبی نرسد.

در همین حال، مسئولان امنیتی افغان و مقامات ناتو می گویند تحقیقات نشان داده که سقوط هواپیمای بریتانیایی در قندهار که منجر به مرگ ۱۴ سرباز بریتانیایی شد، ناشی از نقص فنی بوده است.

وزارت دفاع بریتانیا با انتشار اعلامیه ای این موضوع را اعلام کرد ولی همزمان منابع طالبان ادعا کرده اند که سقوط این هواپیما بر اثر حمله آنان صورت گرفته است.

دز براون وزیر دفاع بریتانیا اظهار نظرها درباره اینکه نیروهای بریتانیایی در افغانستان فاقد تجهیزات و امکانات لازم هستند را رد کرده و در گفتگو با بی بی سی گفت که هیچگونه ارتباطی بین سقوط هواپیما و ادعای کمبود امکانات برای نیروهای بریتانیایی، وجود ندارد.

سقوط این هواپیمای بریتانیایی که روز گذشته در ولایت قندهار صورت گرفت، شمار تلفات سربازان بریتانیایی در افغانستان را از سال ۲۰۰۱ میلادی تا حالا، به ۳۶ نفر افزایش داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد