چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه
چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه

جنگسالار پاکستانی: در افغانستان جهاد می کنیم

یک جنگسالار پاکستانی در وزیرستان پاکستان می گوید که به 'جهاد' علیه نیروهای خارجی در افغانستان ادامه خواهد داد.
 
حاجی عمر، رهبر طالبان پاکستانی
رهبر طالبان پاکستانی گفته است "راه های زیادی وجود دارد که می شود پنهانی به افغانستان رفت"
حاجی عمر که رهبری طالبان را در وزیرستان جنوبی به عهده دارد، گفته است که آنها با دولت پاکستان قرارداد کرده اند که با حکومت مرکزی این کشور جنگ نکنند، اما به نبرد علیه نیروهای خارجی در افغانستان ادامه دهند.

این جنگسالار پاکستانی، در گفتگو با گزارشگر پشتوی بی بی سی گفته است که تا وقتی نیروهای خارجی (آیساف و ائتلاف بین المللی)در افغانستان حضور دارند، او و همرزمانش، به "جهاد" علیه این نیروها ادامه خواهند داد.

او همچنین این خبر را تایید کرد که جنگجویانی از مناطق قبایلی پاکستان، در کنار طالبان در افغانستان حضور دارند.

حاجی عمر در بخش دیگری از این گفتگو گفت همان طور که آمریکا، بریتانیا و پاکستان متحد شده اند، افراد طالبان نیز در مناطق قبایل آزاد پاکستان، با افرادی که او آنها را "مجاهد و طالبان افغان" خواند، متحد شده اند.

او گفت: "کسانی که با ما می جنگند ما هم با آنها می جنگیم."

حاجی عمر در سال 2004 بعد از کشته شدن نیک محمد رهبر سابق طالبان پاکستانی به دست نیروهای ائتلاف در افغانستان، رهبری طالبان پاکستانی را به عهده گرفت.

او همچنین در این اظهار نظر گزارشگر پشتوی بی بی سی که "پاکستان نمی خواهد جنگجویان پاکستانی در افغانستان بجنگند"، گفته است: "ما به خواست حکومت پاکستان عمل نمی کنیم، ما بر اساس اسلام و شریعت عمل می کنیم. بر این اساس ما در هر کشوری خواهیم جنگید ".

نیک محمد
حاجی عمر پس از کشته شدن نیک محمد رهبر سابق طالبان پاکستانی، رهبری این شبه نظامیان را به عهده گرفت
حاجی عمر در بخش دیگری از این مصاحبه، گفته است در بین جنگجویان طالبان شمار زیادی از جنگجویان پاکستانی پشتون تبار مشغول نبرد هستند .

او می گوید این افراد معتقدند که از وقتی آمریکا قدرت را در افغانستان به دست گرفت، به آنها ظلم شده است.

حاجی عمر افزوده که از زمان مبارزه با شوروی سابق در افغانستان، افراد او همچنان مسلحند و اکنون هم از همان پایگاه های زمان شوروی استفاده می کنند.

فرمانده طالبان پاکستانی در پاسخ به این پرسش که آیا مستقر شدن ارتش پاکستان در مرز این کشور با افغانستان، فعالیت طالبان پاکستانی را محدود نخواهد کرد، گفته است: "هیچ نیرویی ما را از رفتن به افغانستان باز نخواهد داشت".

او گفته است "راه های زیادی وجود دارد که می شود پنهانی به افغانستان رفت".

مقامات افغان، تاکنون بارها گروههای بنیادگرای پاکستانی را به حمایت از شورشها در داخل افغانستان متهم کرده و از آنچه برخورد ضعیف پاکستان با این گروهها خوانده شده، انتقاد کرده اند.

در مقابل، دولت پاکستان این اتهامها را رد می کند، و ادعا می کند که شماری از شبه نظامیان مسلح مخالف اسلام آباد، با عبور از مرز افغانستان در پاکستان خرابکاری می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد