چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه
چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه

حمایت حزب الله از قطعنامه شورای امنیت

حسن نصرالله، رهبر چریک های حزب الله لبنان می گوید پس از توافق با قطعنامه ناظر بر آتش بس در جنوب لبنان، گروه حزب الله این آتش بس را رعایت خواهد کرد. حسن نصرالله همچنین گفت که او با ارتش لبنان و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد، پس استقرار همکاری خواهد کرد.
 
حسن نصرالله
حسن نصرالله می گوید قطعنامه ناظر بر آتش بس را پذیرفته و با ارتش لبنان و نیروهای حافظ صلح مستقر در این کشورهمکاری خواهد کرد
رهبر گروه حزب الله گفت که این گروه حق مقاومت دربرابر نیروهای اسرائیلی را دارد و تاهنگامی که این نیروها از خاک لبنان خارج نشده اند خواهد جنگید.

حسن نصرالله افزود که از نظر حزب الله بخش هایی از قطعنامه سازمان ملل متحد غیر منصفانه است ولی لبنان به وحدت ملی نیاز دارد.

در همین حال بر اساس آخرین گزارشها از منطقه در ادامه حملات اسراییل به جنوب لبنان، دست کم 7 سرباز اسراییلی کشته شده اند. بر اساس همین گزارشها دست کم 50 نفر هم زخمی شده اند

 

انتظار می رود کابینه اسرائیل یک شنبه 13 اوت، برای بررسی قطعنامه سازمان ملل متحد تشکیل جلسه دهد.

پیشتر، شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا به قطعنامه ای برای پایان درگیری در لبنان رأی داده و از گروه شیعی حزب الله لبنان و ارتش اسرائیل خواسته بود فوراً از عملیات نظامی دست بردارند.

بنابر این قطعنامه که با شماره 1701 در شورای امنیت ثبت شد، ارتش اسرائیل باید از جنوب لبنان عقب بنشیند و همزمان، ارتش لبنان و نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل، موسوم به یونیفیل در این منطقه مستقر شوند.

بنابر قطعنامه شمار نیروهای یونیفیل باید حداکثر تا پانزده هزار نفر افزایش یابد و مدت مأموریت این نیروها تا 31 اوت 2007 تمدید شود.

در این قطعنامه در عین حال که بر لزوم پایان درگیری تأکید شده، این نکته نیز مورد تأکید قرار گرفته است که عواملی که باعث درگیری در لبنان شده اند، از جمله گروگانگیری دو سرباز اسرائیلی به دست گروه شیعی حزب الله لبنان باید فوراً مورد رسیدگی قرار گیرند.

شورای امنیت در قطعنامه خود همچنین تلاشهایی را که برای حل فوری مسئله زندانیان لبنانی در اسرائیل انجام می گیرد مورد تشویق قرار داده است.

شورای امنیت از طرح هفت مرحله ای فؤاد سینیوره نخست وزیر لبنان استقبال کرده است که بنابر آن، حاکمیت دولت لبنان از طریق ارتش آن بر سراسر خاک این کشور تسری می یابد، به گونه ای که هیچ گروه مسلحی از نظارت دولت لبنان خارج نباشد و هیچ مرجعی خارج از این دولت در کشور دست به تصمیم گیری نزند.

در قطعنامه شورای امنیت بار دیگر بر پیمان طائف و قطعنامه های 1559 و 1680 شورا مبنی بر خلع سلاح کلیه گروهها در لبنان تأکید شده است.

شورای امنیت در قطعنامه خود از دولتهای لبنان و اسرائیل خواسته است تدابیری اتخاذ کنند تا بین خط موسوم به کبود که سازمان ملل میان دو کشور و تعیین کرده و رود لیطانی در جنوب لبنان به هیچ وجه نفرات و تجهیزات نظامی، بجز نفرات و تجهیزات ارتش لبنان و نیروهای یونیفیل مستقر نشوند تا بدین ترتیب، جنوب لبنان بار دیگر صحنه درگیری نشود.

شورای امنیت همچنین از اسرائیل خواسته است نقشه کلیه مناطق مینگذاری شده در جنوب لبنان را به سازمان ملل تحویل دهد.

در مورد کشتزارهای شبعا که دولت لبنان خواهان پایان یافتن به حدود چهل سال اشغال آنها از سوی اسرائیل شده، در قطعنامه شورای امنیت از دبیرکل سازمان ملل خواسته است با همکاری طرفهای درگیر و همچنین بازیگران بین المللی صحنه لبنان، ظرف سی روز طرحهایی برای پایان دادن به اختلافات مرزی میان لبنان و اسرائیل تهیه کند.

شورای امنیت در قطعنامه خود از دولت لبنان خواسته است مرزهای خود را کنترل کند تا بدون اجازه دولت سلاح یا تجهیزات نظامی وارد این کشور نشود.

در قطعنامه همچنین از جامعه جهانی خواسته شده است برای افزایش دامنه کمک مالی و انسانی به مردم لبنان گامهای فوری بردارد، بدین ترتیب که فرودگاهها و بنادر بازگشایی شوند، آوارگان به خانه های خود بازگردند و مناطق جنگزده بازسازی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد