چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه
چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه

پاکستان: سرنخ 'توطئه لندن' در افغانستان

پاکستان می گوید تحقیقاتش نشان می دهد که آنچه توطئه برای انفجار هواپیماها در بریتانیا خوانده شد، با شاخه ای از القاعده که در افغانستان فعال است، ارتباط دارد.
 
پلیس پاکستان (عکس از آرشیو)
پاکستان می گوید در کشف 'توطئه هواپیماها' به پلیس لندن کمک کرده است
پس از اعلام کشف "توطئه" انفجار هواپیماها در لندن، دولت پاکستان اعلام کرد که در همکاری نزدیک با پلیس بریتانیا، شماری از مظنونان به دست داشتن در این "توطئه" را دستگیر کرده است.

به گفته مقامات پاکستانی، آنها در جریان بازجویی از رشید رئوف، شهروند بریتانیایی پاکستانی الاصل و دیگران، اطلاعاتی کلیدی در مورد چگونگی و زمان این "توطئه" ارائه کردند که این اطلاعات در اختیار سرویس های اطلاعاتی بریتانیا قرار گرفته است.

داک ایزاک خبرنگار بی بی سی در اسلام آباد می گوید که هنوز از نقش رشید رئوف در این "توطئه" اطلاعی در دست نیست اما این باور وجود دارد که او رابطه نزدیکی با افرادی داشته است که در بریتانیا دستگیر شده اند.

پاکستان می گوید اطلاعاتی که توسط سرویس اطلاعاتی (استخباراتی) این کشور جمع آوری کرده، مقامات پاکستانی را متقاعد کرده است که "توطئه هواپیماها" با یک گروه وابسته به شبکه القاعده که در افغانستان فعالیت می کند در ارتباط است.

این درحالی است که منابعی در بریتانیا به بی بی سی گفته اند که برخی از "شخصیت های اصلی" مظنون به شرکت در "توطئه هواپیماها" با پاکستان ارتباط دارند.

ستایش از پاکستان

رییس جمهور پاکستان و نخست وزیر بریتانیا
دولت بریتانیا از پاکستان ستایش کرده است
پیشتر یک مقام امنیتی ارشد پاکستانی به خبرگزاری فرانسه گفته بود که سازمانهای اطلاعاتی پاکستان در خنثی کردن "توطئه" به مقام های بریتانیایی کمک کرده اند.

تسنیم اسلم، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: "پاکستان نقش بسیار مهمی در کشف و متلاشی کردن این شبکه تروریستی بین المللی بازی کرد."

پلیس بریتانیا پنجشنبه گذشته اعلام کرد که یک "توطئه تروریستی" برای منفجر کردن هواپیماها به هنگام پرواز از این کشور به مقصد آمریکا را خنثی کرده و ۲۴ نفر را در أین رابطه دستگیر کرده است.

روز جمعه 11 اوت (آگست) تونی بلر نخست وزیر بریتانیا، در تماس تلفنی با پرویز مشرف رییس جمهور پاکستان، از نفش دولت این کشور در "کشف توطئه انفجار هواپیماها" تقدیر کرد.

جان رید وزیر کشور (داخله) بریتانیا، در یک کنفرانس خبری، از تمامی کشورهایی که به گفته او در تحقیقات برای کشف "توطئه" کمک کرده اند، به ویژه پاکستان تشکر کرد.

هماهنگی دستگیری ها با پاکستان

پلیس بریتانیا
مقام های پاکستان گفته اند دو تن از اتباع بریتانیا که پاکستانی الاصل و از جمله هفت نفری هستند که هفته پیش دستگیر شدند، اطلاعاتی درباره این توطئه به سرویس های امنیتی داده اند.

سرویس های امنیتی پاکستان می گویند برای بررسی و تحقیق درباره این توطئه، از بیش از یک سال پیش تا کنون با همکاران بریتانیایی و آمریکایی خود همکاری می کرده اند.

خبرنگار بی بی سی در اسلام آباد می گویند پاکستان به این موضوع حساسیت فوق العاده ای دارد زیرا بعضی از افرادی که سال گذشته اقدام به بمب گذاری های انتحاری در شبکه حمل و نقل لندن کردند، در مدارس مذهبی پاکستان آموزش دیده بودند.

بازداشت چهل پاکستانی در ایتالیا

پلیس ایتالیا
پلیس می گوید شماری از دستگیرشدگان پاکستانی در ایتالیا، با گروه افراطگرای لشکر طیبه ارتباط دارند
ایتالیا گفته است که بعد از دستگیرها در لندن، پلیس این کشور نیز، چهل نفر را دستگیر کرده است.

تمامی دستگیر شدگان، شهروندان پاکستانی هستند و خاطرنشان کرده است که این افراد، با گروههای افراطگرای مذهبی ارتباط دارند.

گفته شده است که بعضی از دستگیر شدگان پاکستانی، مربوط به گروه غیرقانونی لشکر طیبه هستند.

اما وزارت داخله (کشور) ایتالیا گفته است که بازداشت شدگان پاکستانی، به اتهامهایی غیر از تروریسم دستگیر شده اند.

پلیس ایتالیا همچنین می گوید که هشتاد نفر دیگر را، به جرم اقامت غیر قانونی دستگیر کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد