چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه
چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه

طرح روسیه برای آتش بس موقت در لبنان

در حالی که در شورای امنیت سازمان ملل متحد هیچگونه توافقی در مورد برقراری آتش بس در لبنان حاصل نشده، روسیه طرح تازه ای در این زمینه پیشنهاد کرده است.
 
ویرانه یک خانه در بیروت
غیرنظامیان لبنانی بیشترین آسیب را در این جنگ دیده اند
 روسیه می گوید پیش نویس قطعنامه ای را در اختیار شورای امنیت قرار می دهد که در آن یک آتش بس 72 ساعته برای انتقال کمک های انسان دوستانه مطرح شده است.

ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل گفت دلیل مطرح کردن این پیشنهاد این است که هیچگونه چشم انداز فوری برای حصول توافقی در زمینه پایان یافتن جنگ به چشم نمی خورد.

اما جان بولتون، سفیر آمریکا در سازمان ملل اقدام روسیه را عامل بازدارنده در راه گفتگوهای مربوط به آتش بس خواند و گفت چنین طرحی هیچ کمکی به قضیه نمی کند.

جان بولتون گفت هنوز هم امکان دارد که امروز، جمعه، بیستم مرداد (یازده اوت) پیشرفتی در زمینه این گفتگوها حاصل شود.

اما دولت لبنان که شامل حزب الله نیز می شود، ظاهرا با این موضوع که به هر گونه ماموریت حفاظت از صلح سازمان ملل در جنوب لبنان اختیارات بیشتری برای استفاده از زور داده شود، مخالف است.

پیشتر، یکی از سخنگویان تونی بلر، نخست وزیر بریتانیا، گفته بود احتمال توافق بر سر پیش نویس چنین قطعنامه ای در 24 ساعت آینده وجود دارد.

آمریکا و فرانسه که پیش نویس اصلی قطعنامه را تهیه کرده اند نیز دیدگاه مشابهی را منعکس کرده بودند.

تصور می شود اعزام نیروهای لبنانی به مرز، تقویت نیروی های کنونی سازمان ملل در آنجا و همزمان آغاز خروج مرحله به مرحله اسرائیل از جنوب لبنان محور اصلی توافق احتمالی مورد نظر باشد.

اختلاف آمریکا و فرانسه بر سر زمان خروج نیروهای اسرائیلی از لبنان، توافق بر سر قطعنامه ای که خواستار پایان نبردها می شود را به تاخیر انداخته است.

لبنان خواستار آتش بس فوری و همچنین عقب نشینی فوری نیروهای اسرائیلی است.

اما اسرائیل می گوید تا زمانی که نیروهای تازه بین المللی و ارتش لبنان کنترل منطقه را به دست نگرفته اند، برای نبرد با حزب الله آنجا می ماند. آمریکا از این موضع حمایت می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد