چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه
چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه

سازمان ملل درخواست اعراب برای اصلاح قطعنامه را شنید

نمایندگان اتحادیه عرب با حضور در مقر سازمان ملل متحد تلاش کرده اند شورای امنیت را راضی به اعمال تغییراتی در پیش نویس قطعنامه آتش بس میان حزب الله و اسرائیل کنند.
 
سربازان اسرائیلی سوار بر یک تانک
اسرائیل در طول شب گذشته حدود هشتاد حمله هوایی به لبنان انجام داد
هیات اتحادیه عرب خواستار افزودن بندی به این پیش نویس برای خروج نیروهای اسرائیلی از لبنان است. اما فرانسه و آمریکا که متن پیش نویس را تهیه کرده اند مایل به اعمال تغییرات اساسی در آن نیستند.

رای گیری در مورد این قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل زودتر از چهارشنبه انجام نخواهد شد.

در ادامه خشونت ها، حزب الله ده ها راکت به اسرائیل پرتاب کرده است و همزمان 13 نفر از اهالی یک روستای لبنانی در حمله هوایی اسرائیل کشته شده اند.

 

ین حمله زمانی صورت گرفت که گروهی از مردم روستای غازیه برای خاکسپاری 15 نفر که روز گذشته (7 اوت) در حمله اسرائیل کشته شده بودند، گرد آمده بودند.

به گفته مقام های محلی این حمله به روستای غازیه در جنوب لبنان همچنین بیش از 20 زخمی به جا گذاشت.

هیات نمایندگی اتحادیه عرب پس از آن به شورای امنیت رفت که لبنان گفت برخی جنبه های پیش نویس قطعنامه را غیرقابل قبول می داند.

علاوه بر طرح درخواست خروج نیروهای اسرائیلی، همچنین در مورد درخواست های کنونی پیش نویس قطعنامه که از حزب الله می خواهد به تمامی حملات خود پایان دهد و اسرائیل تنها عملیات نظامی "تهاجمی" را متوقف کند اختلاف نظر وجود دارد.

طارق میتری، کفیل وزارت خارجه لبنان به شورای امنیت گفت: "متاسفانه، پیش نویس قطعنامه نه تنها از برآورده کردن بسیاری از تقاضاهای مشروع ما بازمی ماند، بلکه این قطعنامه احتمالا به نتایجی که جامعه بین المللی به حصول آنها چشم دوخته منجر نخواهد شد."

پیشتر سازمان ملل تلاش روزانه خود برای اعزام یک کاروان کمک ها به جنوب لبنان را بنا به دلایل امنیتی رها کرد.

کریستین برتیوم از مسئولان برنامه خواربار جهانی به وبسایت خبری بی بی سی گفت: "بمباران خیلی گسترده است. هیچ تضمینی برای امنیت نیست. واقعا خیلی بد است. بدتر هم می شود."

وی افزود: "ما نتوانسته ایم اعزام حتی روزانه دو کاروان را پیوسته ادامه دهیم. اما حتی دو کاروان هم کافی نخواهد بود. اگر به شش کاروان برسد خوب است."

منع آمد و شد وسایل نقلیه

مرد مجروح در حمله به غازیه
حمله اسرائیل به غازیه درحالی انجام شد که مردم در حال سوگواری برای قربانیان حمله قبلی بودند

همزمان هواپیماهای اسرائیلی در شهر صور در جنوب لبنان اعلامیه پخش کرده و هشدار داده اند که خودروهای در حال حرکت در جنوب رودخانه لیطانی (واقع در مرز اسرائیل و لبنان) مورد هدف حملات نظامی اسرائیل قرار می گیرد تا "تروریست" هایی را که از مردم به عنوان سپر استفاده می کنند، سرکوب کند.

اسرائیل گفت هر نوع وسیله نقلیه در حال حرکت - تا 30 کیلومتری عمق خاک لبنان - تخریب خواهد شد.

جرمی بوئن، خبرنگار بی بی سی در لبنان، می گوید که ممکن است هدف اسرائیل از این تهدیدها وارد کردن فشار بیشتر بر دولت لبنان باشد.

جاده ها و پل های ارتباطی صور بمباران شده است که رساندن هرگونه کمک به این شهر و انتقال غیرنظامیان به خارج را غیرممکن می کند.

در سایر تحولات

  • به گزارش رویتر پلیس لبنان گفت دست کم 30 نفر در حمله هوایی دوشنبه شب اسرائیل به جنوب بیروت کشته شده اند
  • به گفته ارتش اسرائیل روز سه شنبه دست کم سه سرباز اسرائیلی در درگیری با حزب الله در جنوب لبنان کشته شدند
  • اسرائیل گفت کلیه ساکنان باقی مانده در شهر کریات شمونا را موقتا منتقل می کند - این شهر بیش از هر شهر دیگر اسرائیل هدف راکت های حزب الله بوده است
  • ملک عبدالله پادشاه اردن در مصاحبه ای با بی بی سی گفته است که جامعه بین المللی برای رسیدگی به مساله خاورمیانه تنها راه های نیمه نصفه را امتحان کرده است و یک استراتژی کلی ندارد.

لبنان به نیروهای ذخیره ارتش گفته است خود را برای انجام وظیفه معرفی کنند. این پس از آن بود که کابینه تصمیم گرفت 15 هزار سرباز را پس از خروج اسرائیل به ناحیه مرزی جنوب لبنان اعزام کند.

اهود اولمرت، نخست وزیر اسرائیل، گفته است که اسرائیل پیشنهاد دولت لبنان در مورد استقرار حدود 15 هزار سرباز لبنانی برای کنترل چریک های حزب الله را در دست بررسی دارد.

او این پیشنهاد را جالب توصیف کرد اما گفت که اسرائیل باید عملی بودن این پیشنهاد را در نظر بگیرد.

لبنان گفته است که اعزام نیروهای نظامی این کشور در صورتی اجرا خواهد شد که اسرائیل از خاک لبنان خارج شود.

به گفته دولت لبنان تقریبا هزار نفر که اکثرا غیرنظامی هستند در مناقشه جاری کشته شده اند. همچنین بیش از 100 اسرائیلی، که اکثر آنها سرباز هستند، جان باخته اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد