چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه
چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه

شهروندان کره ای هرات را ترک کردند

۳۴۰ شهروند کره ای (کوریایی)، شهر هرات در غرب افغانستان را ترک کرده اند.
 
 
 
شهروندان کره ای پیش از ترک هرات
شهروندان دختر و پسر کره ای، هدف خود از حضور در افغانستان را، برگزاری 'فستیوال صلح' اعلام کرده بودند
به گفته مسئولان اداره فرهنگ و جوانان هرات، شهروندان کره ای، به درخواست وزارت داخله (کشور) مجبور به ترک هرات شده اند.

ولیشاه بهره رییس اداره فرهنگ و جوانان هرات در این مورد گفت شهروندان کره ای، بعد از سپری کردن حدود یک ماه در ایران، وارد هرات شدند.

حدود ۱۵۰۰ شهروند کره ای، از هفته گذشته وارد افغانستان شدند تا به گفته خودشان، ضمن بازدید از شهرهای مختلف این کشور، برنامه های تفریحی و نمایشی برای مردم این کشور اجرا کنند.

 

'فستیوال صلح'

 شهروندان کره ای در هرات
شهروندان کره ای از مکانهای تاریخی هرات بازدید کردند
اگرچه شهروندان کره ای، هدف خود از سفر به شهرهای مختلف افغانستان را، برگزاری برنامه های تفریحی و آموزشی تحت عنوان "فستیوال صلح" اعلام کرده بودند، اما رییس اداره فرهنگ و جوانان هرات گفت آن دسته از شهروندان کره ای که از هرات بازدید کردند، هیچگونه برنامه نمایشی در این شهر اجرا نکردند و قصد داشتند از وضعیت مهاجرین بازدید کنند.

گفتنی است که اعضای دیگر این گروه هزار و پانصد نفری، در شهر بامیان در مرکز افغانستان، برنامه های نمایشی اجرا کردند که به گفته گزارشگران، مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

اداره فرهنگ و جوانان هرات می گوید زمانی که این شهروندان کره ای می خواستند از راه زمینی و با گذر از ولایتهای نا آرام جنوبی افغانستان، هرات را به مقصد کابل ترک کنند، وزارت داخله افغانستان از سفر آنها به کابل جلوگیری کرد و خواهان خروج آنها از هرات شد.

بیم از فساد

به گفته مقامات در اداره فرهنگ و جوانان در هرات، وزارت داخله، "مسایل امنیتی و خشم مردم و علما" در کابل را که از گسترش فساد اخلاقی توسط این افراد بیمناکند، دلیل جلوگیری از ورود آنها به کابل خوانده است.

 شهروندان کره ای، در حال اجرای نمایش در بامیان (عکس از خبرگزاری پژواک)
شماری از شهروندان کره ای، در بامیان برنامه های نمایشی اجرا کردند که به گفته گزارشگران، مورد استقبال مردم قرار گرفته است
دولت افغانستان روز پنجشنبه 12 اسد (۳ آگست) اعلام کرد که قصد دارد صدها شهروند مسیحی کره ای را که به تازگی وارد افغانستان شده اند، از این کشور خارج کند.

حضور این افراد در میان مردم افغانستان، با مخالفتهایی از سوی روحانیون بنیادگرای افغان مواجه شد که بیم دارند آنها دست به تبلیغ آیین مسیحیت و گسترش فساد اخلاقی در میان افغانها بزنند.

دولت افغانستان گفت از بیم مشکلات امنیتی که ممکن است این گونه حساسیتهای برای شهروندان کره ای ایجاد کند، آنها را از کشور خارج می کند.

شهروندان کره ای که ششصد کودک و نوجوان نیز در میان آنها هستند، گفته اند که قصد دارند ضمن سیاحت در افغانستان، با برگزاری "فستیوال صلح"، برای مردم افغانستان، برنامه های تفریحی و سرگرم کننده اجرا کنند.

روز سه شنبه (اول آگست)، شماری از مردم در ولایت شمالی بلخ، به رهبری علمای مذهبی، علیه حضور شهروندان کره ای دست به تظاهرات زدند.

اما ۳۴۰ شهروند کره ای در روزهای گذشته سرگرم بازدید از مکانهای تاریخی و جاذبه های توریستی هرات بودند و گویا حضور آنها در هرات، حساسیتی برای مردم و روحانیون ایجاد نکرده است.

 زنان چینی در فرودگاه کابل
دولت افغانستان اخیرا هفت زن چینی را، به اتهام فحشا از این کشور اخراج کرد
اعتراض کنندگان در بلخ، شهروندان مسیحی کره جنوبی را به تبلیغ آیین مسیحیت در میان مردم افغانستان متهم می کردند و خواهان اخراج این افراد از کشور شدند.

برخی از آنها همچنین بیمناک بودند که ممکن است حضور انبوه جوانان دختر و پسر کره ای در میان مردم شهرهای مختلف افغانستان، به گسترش فساد اخلاقی بینجامد.

دولت افغانستان در سال گذشته دهها زن و دختر چینی را به اتهام فحشا از این کشور اخراج کرد.

چندین مهمانخانه و رستوران چینی نیز، که پلیس افغان می گوید در آنها کارهای خلاف اخلاق انجام می شده است، تاکنون در کابل مسدود شده است.

هفته گذشته نیز، هفت زن چینی، به اتهام فحشا، از افغانستان اخراج شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد