چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه
چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه

شلیک موشک‌های حزب‌الله‌به شمال اسراییل

نیروهای مقاومت اسلا‌می شاخه نظامی حزب‌الله روز جمعه در واکنش به تازه‌ترین تهاجم رژیم صهیونیستی به جنوب‌, شرق و شمال بیروت چندین موشک به‌شهرک‌های صهیونیست‌نشین شمال اسراییل شلیک کردند .

 

در این اقدام حزب الله‌, شماری از نیروهای اسراییلی زخمی و خسارت‌های مالی فراوان به آنان وارد شد.

مقاومت اسلا‌می همچنین سه دستگاه تانک و بلدوزر رژیم صهیونیستی را درجاده رب ثلا‌ثین به شهرک الطیبه و نیز بین روستای "یارون" و "مارون الراس"در جنوب لبنان منهدم کرد.

همچنین در درگیری میان نیروهای مقاومت اسلا‌می با نیروهای رژیم صهیونیستی نزدیک شهرک "مرکبا" درجنوب شرق لبنان پنج سرباز صهیونیست کشته و ده هانفر زخمی شدند.

نیروهای حزب‌الله روز گذشته هم 12 اسراییلی را در جنوب لبنان کشتند.

جنگنده‌های اسراییلی امروز بر فراز آسمان روستاهای شهر شیعه‌نشین"نبطیه" پرواز کردند و با پخش اعلا‌میه از آنان خواستند منازل خود را ترک کنند و به شهر سنی‌نشین "صیدا" 40 کیلومتری جنوب بیروت بروند.

در حمله هوایی صبح امروز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منطقه الا‌وزاعی‌در جنوب بیروت اسکله این منطقه به همراه 150 قایق ماهیگیری‌, یک مرکز ارتش‌لبنان و موسسه فرهنگی "الهادی" وابسته به "علا‌مه سید محمد حسین فضل‌الله"مرجع شیعیان این کشور از بین رفت.

در این حمله چند موسسه خیریه‌, یک شرکت تولید ابزار الکتریکی و شرکت‌گاز ویران شد و شیشه‌های مرکز مطالعات و پژوهش‌های امام موسی صدر رهبرربوده شده شیعیان لبنان فرو ریخت.

در بمباران مناطق یاد شده یک سرباز ارتش لبنان شهید و سه کارگر سوری زخمی شدند.

در حمله صهیونیست‌ها به چهار پل معاملتین‌, کازینو لبنان‌, الویدار والمدفون در شرق و شمال بیروت نیز پنج نفر کشته و دست کم 19 نفر زخمی‌شدند.

هواپیماهای اسراییلی همچنین برخی جاده‌ها و محله‌های شهر شیعه‌نشین‌بعلبک در شرق لبنان را بمباران کردند که در اثر آن یک دختر بچه شهید و سه‌نفر زخمی شدند.

در جریان جنگ 23 روز گذشته اسراییل علیه لبنان تاکنون 900 لبنانی‌شهید, سه هزار نفر زخمی و نزدیک به یک میلیون نفر آواره شده‌اند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد