چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه
چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه

پنج عضو پیشنهادی کابینه کرزی معرفی شدند

حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان نامزدهای خود را برای احراز پنج وزارت این کشور که حدود سه ماه پیش از سوی مجلس نمایندگان افغانستان رد صلاحیت شده بودند، معرفی کرده است.
 
 
 
امین فرهنگ
رییس جمهور افغانستان، امین فرهنگ را که صلاحیتش برای وزارت اقتصاد و کار رد شده بود، این بار برای وزارت تجارت و اقتصاد معرفی کرده است
در این میان، امین فرهنگ که پیشتر صلاحیتش برای وزارت اقتصاد و کار از سوی مجلس نمایندگان افغانستان رد شده بود، این بار به عنوان وزیر تجارت و صنایع پیشنهاد شده است.

آقای فرهنگ تنها فردیست که از جمع پنج وزیر رد صلاحیت شده، دوباره برای احراز کرسی وزارت به مجلس نمایندگان پیشنهاد می شود.

کریم خرم که پیش از این مشاور آقای کرزی در امور رسانه ها بود، به جای سید مخدوم رهین، به حیث وزیر فرهنگ و جوانان افغانستان پیشنهاد شده است.

به همین ترتیب، در فهرست جدید، جلیل شمس، (معاون وزارت انرژی و آب) برای وزارت اقتصاد، نعمت الله احسان جاوید (رییس فرودگاه کابل) برای وزارت ترانسپورت (حمل و نقل) و حسن بانو غضنفر (رییس دانشکده ادبیات دانشگاه کابل) برای وزارت زنان افغانستان پیشنهاد شده اند.

این فهرست به دنبال انتقادهای مکرر مجلس نمایندگان افغانستان نسبت به تاخیر در پیشنهاد پنج وزیر کابینه به این مجلس، اعلام می شود.

روز چهارشنبه ۲ آگست (اوت) مجلس نمایندگان افغانستان اجلاس روزانه خود را نیز در ادامه انتقادها نسبت به تاخیر در معرفی وزرای پیشنهادی، تعطیل کرد.

دو روز پیش، مجلس نمایندگان صلاحیت شش تن از اعضای دادگاه عالی این کشور از جمله عبدالسلام عظیمی، رییس این دادگاه را مورد تایید قرار داد.

انتظار می رود در اولین فرصت صلاحیت وزرای پیشنهادی نیز در مجلس نمایندگان افغانستان بررسی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد