چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه
چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه

عبدالسلام عظیمی رییس دادگاه عالی افغانستان شد

مجلس نمایندگان افغانستان صلاحیت عبدالسلام عظیمی را به عنوان رییس دادگاه عالی این کشور تایید کرده است.
 
 
 
عبدالسلام عظیمی
مجلس نمایندگان افغانستان صلاحیت عبدالسلام عظیمی را برای ریاست دادگاه عالی کشور تایید کرد
آقای عظیمی با کسب ۱۵۸رای، نخستین رییس دادگاه عالی افغانستان در دست کم پانزده سال گذشته است که تحصیلات دانشگاهی در رشته قضا دارد.

مجلس نمایندگان افغانستان در مورد شش عضو دیگر دادگاه عالی این کشور نیز که از سوی رییس جمهور حامد کرزی به منظور بررسی صلاحیت های شان به این مجلس معرفی شدند رای گیری کرد که در نتیجه پنج تن با کسب اکثریت آرا به عنوان اعضای دادگاه عالی افغانستان معرفی شدند.

در این میان، بررسی صلاحیت محمد قاسم هاشمزی، نامزد عضویت در دادگاه عالی افغانستان، به دلیل کسب رای اکثریت ساده به نشست بعدی مجلس نمایندگان موکول شد.

در جریان بررسی صلاحیت کاری اعضای کابینه افغانستان نیز سه تن از وزرا به همین سرنوشت روبرو شدند که پس از بحث های طولانی در مورد تفسیر ماده ۱۰۶ قانون اساسی افغانستان در مورد نصاب رای دهی در مجلس نمایندگان، این مجلس تفسیر قانون را از صلاحیت های رییس جمهور دانست و رییس جمهور افغانستان نیز هیاتی از دادگاه عالی را موظف به تفسیر این ماده کرد.

در نتیجه تفسیر ماده ۱۰۶ قانون اساسی از سوی هیات تعیین شده، سه تن از وزرا که رای اکثریت ساده را به دست آورده بودند، به حیث وزرای کابینه شناخته شدند.

ولی حالا معلوم نیست مجلس نمایندگان به چه دلیلی رای اکثریت ساده را در مورد آقای هاشمزی نپذیرفته است؟

در مجلس نمایندگان افغانستان بحث تابعیت دوگانه سه تن از اعضای دادگاه عالی افغانستان نیز مطرح شد که پس از گفتگوهای طولانی فیصله شد تا این افراد در مورد انفصال تابعیت دوم خود ظرف دو ماه آینده اقدام کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد