چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه
چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه

ناتو ماموریت 'پرچالش' خود را در افغانستان آغاز کرد

پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، روز دوشنبه، ۹ اسد (۳۱ ژوئیه) در مراسم ویژه ای در شهر قندهار، فرماندهی عملیات نظامی را در جنوب افغانستان رسما به عهده گرفت.
 
 
 
سربازان ناتو در افغانستان
ناتو هشت هزار سرباز در جنوب افغانستان مستقر می کند
مقامات ناتو در افغانستان این ماموریت را نشانی از ادامه تعهدات جامعه جهانی نسبت به این کشور عنوان کرده اند.

ناتو اولین ماموریت خود را خارج از اروپا در سال 2003 در افغانستان آغاز کرد که مناطق شمالی و غربی این کشور را تحت پوشش خود قرار داد و این دومین مرحله از این برنامه است که در نا امن ترین مناطق افغانستان اجرا می شود.

انتظار می رود سومین مرحله از ماموریت ناتو نیز تا پایان امسال در افغانستان به اجرا گذاشته شود که در آن مناطق شرقی افغانستان تحت پوشش ناتو قرار خواهد گرفت.

ژنرال دیوید ریچاردز، فرمانده نیروهای یاری امنیتی، آیساف، به رهبری ناتو در افغانستان در اعلامیه ای گفته است که ناتو در افغانستان حضور دراز مدت دارد و تا زمانی که دولت و مردم افغانستان بخواهند، ناتو به همکاری با این کشور ادامه خواهد داد.

ژنرال ریچاردز گفت: "ما (ناتو) در برابر افغانستان و آینده این کشور متعهد هستیم و تا دراز مدت در اینجا باقی خواهیم ماند."

در اعلامیه منتشر شده از سوی پیمان ناتو همچنین آمده است که استقرار نیروهای بیشتر ناتو در افغانستان در ادامه تلاش های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا صورت می گیرد و هدف آن کمک به افغانها در زمینه فراهم آوری فضای بهتر برای زندگی است.

'سه هدف مشخص'

پیمان آتلانتیک شمالی ناتو، در حالی "بزرگترین و پرچالش ترین" ماموریت خود را در جنوب افغانستان آغاز می کند که این مناطق ظرف ماه های اخیر، شدیدترین نوع خشونت ها را تجربه کرده است.

حضور دراز مدت
ژنرال ریچاردز، فرمانده آیساف در کنار پرچم افغانستان
 ناتو در افغانستان حضور دراز مدت دارد و تا زمانی که دولت و مردم افغانستان بخواهند، ناتو به همکاری با این کشور ادامه خواهد داد
 
ژنرال دیوید ریچاردز، فرمانده نیروهای یاری امنیتی، آیساف

اگرچه مسئولان ناتو اعلام کرده اند که آنها در این ماموریت، درگیر جنگ با تروریسم نخواهند بود ولی گفته اند که با کمک به بازسازی و تقویت حاکمیت دولت مرکزی افغانستان در جنوب، با گروه های اخلال گر مبارزه خواهند کرد.

تامین امنیت، تقویت حاکمیت دولت مرکزی افغانستان و کمک به بازسازی، سه وظیفه اصلی است که در راس اهداف ناتو در ماموریت جدید قرار دارد.

پیمان ناتو با انتشار اعلامیه ای گفته است که ماموریت جدید در ولایات دای کندی، هلمند، قندهار، نیمروز، اروزگان و زابل انجام خواهد شد که بیشتر آن ظرف ماه های اخیر از نا آرام ترین مناطق افغانستان بوده است.

ناتو پیش از این هم در ۱۳ ولایت شمالی و غربی افغانستان فعالیت می کرد که با آغاز ماموریت جدید، فعالیت های ناتو در این مناطق نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

با آغاز ماموریت جدید ناتو در جنوب افغانستان، هشت هزار سرباز تحت رهبری این پیمان که بیشتر بریتانیایی، کانادایی و هالندی هستند، در جنوب افغانستان مستقر خواهند شد که این تعداد، دو برابر سربازان آمریکایی است که تا حالا در جنوب حضور داشتند.

مناطق شرقی افغانستان پس از این هم تحت پوشش نیروهای ائتلاف بین المللی تحت فرمان آمریکا خواهد بود و انتظار می رود ناتو تا پایان امسال فعالیت خود را در شرق هم گسترش دهد که با این اقدام، شیوه کنونی ماموریت نیروهای ائتلاف در افغانستان پایان خواهد یافت.

مقامات ناتو می گویند آنها تا سه الی شش ماه دیگر روشهای عملیاتی خود را در افغانستان مورد بازبینی قرار خواهند داد تا ببینند تا چه حد در ماموریت جدید موفق بوده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد