چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه
چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه

'غیرنظامیان' در حمله هوایی ارزگان کشته شده اند

 
کودکان افغان
مقامات می گویند بیشتر قربانیان حمله هوایی ارزگان، زنان و کودکان افغان بوده اند
مقامات افغان می گویند تحقیقات آنها نشان می دهد که در نتیجه حمله هوایی هفته گذشته نیروهای آمریکایی در جنوب افغانستان، ده غیرنظامی کشه شده اند.

کریم رحیمی سخنگوی رییس جمهور افغانستان به بی بی سی گفت که در اثر بمباران این روستای ولایت ارزگان توسط نظامیان آمریکایی، همچنین 27 غیرنظامی دیگر زخمی شده اند.

او گفت که بسیاری از غیرنظامیان قربانی این حادثه، زنان و کودکان بوده اند.

به گفته سخنگوی حامد کرزی، در اثر حمله هوایی نیروهای آمریکایی، 50 تن از جنگجویان طالبان نیز کشته شده اند.

حامد کرزی رییس جمهور افغانستان در گذشته بارها نیروهای آمریکایی را به دقت در انجام عملیاتهایشان فرا خوانده است تا از وارد آمدن تلفات به غیرنظامیان خودداری شود.

شهروندان غیرنظامی افغان تاکنون بارها در حملات هوایی نیروهای ائتلاف بین المللی ضد هراس افکنی (تروریسم) کشته شده اند.

بلال سروری گزارشگر بی بی سی می گوید که حادثه اخیر، رییس جمهور حامد کرزی را در موقعیت دشواری قرار داده است، زیرا این حادثه نشان می دهد که اصرار پیاپی او به دقت در عملیاتهای هوایی نیروهای ائتلاف، تاثیر چندانی نداشته است.

'همکاری'

خانه ها
زن افغان
 سخنگوی کرزی از هموطنانش خواست نگذارند طالبان از خانه های آنان برای انجام 'فعالیتهای تروریستی' استفاده کنند
 
هفته گذشته پس از طرح گزارشهایی از وارد آمدن تلفات به غیرنظامیان در جریان حمله نیروهای ائتلاف در نزدیکی شهر ترینکوت مرکز ولایت ارزگان آقای کرزی دستور داد در این مورد تحقیق شود.

سخنگوی آقای کرزی گفت که تحقیقات آنها نشان می دهد که سه خانه در جریان این حمله تخریب شده است.

یک خانه متعلق به فردی به نام شیرجان از اهالی محل بوده و گفته شده است در هنگام حمله هوایی، شماری از اعضای طالبان در این خانه جمع شده بودند. نیروهای ائتلاف، بر اساس چنین اطلاعاتی اقدام به حمله کرده اند.

کریم رحیمی سخنگوی حامد کرزی گفت: "خانه شیرجان توسط نیروهای ائتلاف بمبارن شد و در اثر آن، 50 تن از اعضای گروه طالبان، از جمله 9 تن از فرماندهان آنان کشته شدند".

آقای رحیمی با اشاره به تلفات غیرنظامیان در این حادثه گفت رییس جمهور همواره گفته است که غیرنظامیان باید از حملات مصون باشند و نیروهای ائتلاف را به دقت در انجام عملیات فراخوانده است.

این مقام افغان افزود که هیات تحقیقاتی دولت افغانستان پیشنهاد می کند که نیروهای ائتلاف باید همکاری نزدیک تری با نیروهای افغان داشته باشند.

او افزود که غیرنظامیان افغان هم نباید اجازه دهند که طالبان از خانه ها و اماکن مقدس آنان "برای انجام فعالیتهای هراس افکنی" استفاده کنند.

رییس جمهور افغانستان همچنین دستور داده است که در مورد چگونگی حادثه ای که گفته می شود منجر به کشته شدن شماری از غیرنظامیان در ولسوالی نوازد ولایت هلمند شد نیز تحقیق شود.

سربازان بریتانیایی که حفاظت از تاسیسات دولتی در نوزاد را به عهده داشته اند، می گویند پس از انجام حملات پیاپی طالبان و امکان سقوط این تاسیسات، از نیروهای هوایی ائتلاف خواستار حمله به مواضع طالبان شدند.

آنها تکذیب کرده اند که در حمله هوایی به مواضع شورشیان در نوزاد، تلفاتی به غیرنظامیان وارد شده باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد