چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه
چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه

استقرار مجدد نیروهای دولتی در دو ولسوالی هلمند

استقرار مجدد نیروهای دولتی در دو ولسوالی هلمند
 

 
 
سربازان افغان و آمریکایی در هلمند
وزارت دفاع افغانستان می گوید نیروهای دولتی کنترول ولسوالی های ناوه و گرمسیر را دوباره بدست گرفته اند
وزارت دفاع افغانستان می گوید پس از دو عملیات جداگانه در ولایت هلمند، نیروهای دولتی دوباره کنترل ولسوالی های گرمسیر و ناوه را بدست آورده اند.

این دو ولسوالی روز گذشته به تصرف شورشیان وابسته به طالبان درآمد و دولت افغانستان اعلام کرد که در این "حمله اشغالگرانه" لشکر طیبه پاکستان نقش مهمی داشته است.

وزارت داخله (کشور) افغانستان روز گذشته گفت که پرچم های دولت افغانستان در ولسوالی گرمسیر به آتش کشیده شده و به جای آن پرچم های جمعیت علمای پاکستان برافراشته شده است.

 

وزارت دفاع افغانستان در حالی از بازپس گیری ولسوالی های گرمسیر و ناوه از اختیار شورشیان مسلح خبر می دهد که نیروهای آمریکایی روز گذشته اعلام کردند آمادگی ها برای پس گرفتن این دو ولسوالی را آغاز کرده اند ولی در مورد زمان آغاز این عملیات به دلایل امنیتی جزییاتی افشا نکردند.

ژنرال ظاهر عظیمی، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان با انتشار یک اعلامیه گفت که پرچم های افغانستان دوباره در ولسوالی های ناوه و گرمسیر برافراشته شده و کنترول این مناطق دوباره در دست نیروهای دولتی است.

ژنرال عظیمی گفت در عملیات بازپس گیری این ولسوالی ها از اختیار طالبان، دو سرباز ارتش این کشور زخمی شده اند ولی در مورد تلفات شورشیان جزییاتی منتشر نکرد.

با این حال فرمانده پلیس هلمند به بی بی سی گفت که در این عملیات حداقل شش تن از شورشیان کشته شده اند.

همزمان، سخنگویان گروه طالبان ادعا کرده اند که کنترول روستایی موسوم به چانجیر را در ولسوالی نادعلی ولایت هلمند به دست گرفته اند.

محمد ایوب، معاون فرماندهی پلیس هلمند بدون اینکه این خبر را تایید کند گفت که چهار سرباز پلیس در روستای چانجیر مفقود هستند.

میر محمد داوود، والی هلمند نیز تایید کرده که شورشیان به این منطقه حمله کرده اند ولی می گوید که کنترول این منطقه در دست دولت است و شورشیان پس از حمله دوباره فرار کرده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد