چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه
چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

چالش ها و مشکلات مردم افغانستان

بروز رسانی تازه ترین اطلاعات و خبرهای افغانستان و منطقه

نشریات افغانستان: چهارشنبه 28 سرطان

 
نا آرامی های اخیر در افغانستان و خبر تصرف دو ولسوالی در ولایت هلمند از سوی طالبان، مطالب اصلی بیشتر نشریات چاپ افغانستان را به خود اختصاص داده است.

روزنامه صدای بامداد تصرف ولسوالی های گرمسیر و ناوه ولایت هلمند از سوی طالبان را زنگ خطری برای دولت افغانستان خوانده و این پرسش را مطرح کرده که چرا با وجود حضور شمار زیادی از نیروهای ائتلاف مبارزه با تروریسم، طالبان بدون مواجه شدن با ممانعت هایی از آنسوی مرزها برای فعالیت های تخریبی وارد افغانستان می شوند و دوباره در پاکستان پناه می گیرند؟

روزنامه های انیس و اصلاح نیز در تصرف دو ولسوالی هلمند دخالت کشور پاکستان را برجسته کرده اند.

به نوشته این روزنامه ها بر اساس برخی گزارش ها شماری از افراد مسلح وابسته به لشکر طیبه پاکستان در تصرف ولسوالی های گرمسیر و ناوه با شورشیان افغان همکاری کرده اند.

انیس و اصلاح می نویسند هنوز هم پاکستان در مبارزه با تروریسم صادقانه برخورد نمی کند.

نشریه آگاه در نا امنی های اخیر این کشور افزون بر تحرکات طالبان، دولت افغانستان را نیز مقصر دانسته و نوشته است دولت به جای اتخاذ سیاست های قاطع در برابر کسانی که در نا امنی های این کشور دست دارند، به آنان امتیاز می دهد.

فردا دیگر نشریه چاپ کابل تلفات غیرنظامیان را در عملیات جنوب افغانستان به وسیله نیروهای آمریکایی به شدت انتقاد کرده است.

فردا می نویسد نظامیان آمریکایی در عملیات شان "بی پروا" هستند و با این گونه حرکات میان مردم و دولت افغانستان و نیروهای خارجی مستقر در این کشور فاصله ایجاد می کنند.

هفته نامه پنجره نیز همین موضوع را در یادداشت اصلی خود بازتاب داده و نوشته نظامیان آمریکایی موظف هستند در عملیات خود از دقت لازم کار گیرند تا از تلفات مردم بی گناه جلوگیری شود.

روزنامه ویسا با عنوان کردن ضرب المثل مشهور "بگیر که نگیرید" به یک نوشته منتشر شده در روز نامه جنگ پاکستان اشاره می کند که در آن گفته شده شماری افراد به منظور اهداف تخریب کارانه از افغانستان وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شده اند.

به باور نویسنده ویسا این یکی از نیرنگ های اداره استخبارات پاکستان است تا بر عملکردهای هراس افگنانه که از آن سوی مرزها در افغانستان راه اندازی می شود پرده کشیده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد